YES ARTIST GRANTS 2019

sUBVENCIONES PARA ARTISTAS YES 2019

Y.ES Artist Grants are dedicated to supporting exhibition, project and travel opportunities. Two grants of up to $1,500 each are open to all international artists from, working in, or dealing with themes pertinent to El Salvador. Please note: grants do not support studio production.

Additionally, new this year, YES will produce a video featuring the creative practice of each winner. 
View an example of a video interview with Ronald Moran here.

To apply please read the following instructions carefully. Application deadline: July 8, 2019.
Questions? Email us at info@yescontemporary.org

Las Subvenciones para Artistas de Y.ES están dedicadas a apoyar oportunidades de exhibición, proyectos y viajes. Dos subvenciones de hasta $1500 cada una están abiertas para artistas internacionales provenientes de, trabajando en, o abordando temas pertinentes a El Salvador. Por favor notar: las subvenciones no se otorgan para la producción de estudio.

Adicionalmente, como novedad en este año Y.ES producirá un video presentando la práctica creativa de cada ganador. Mira un ejemplo del Vea un ejemplo de una entrevista en video con Ronald Moran aquí.

Para aplicar por favor lee detenidamente las siguientes instrucciones. Fecha límite de solicitud: 8 de julio de 2019.
¿Preguntas? Escríbenos a info@yescontemporary.org

MEET THE JURY

CONOCE AL JURADO

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Rosina Cazali
Curator and independent researcher

She studied art at the University of San Carlos in Guatemala. Director of the Cultural Center of Spain in Guatemala from 2003 to 2007. Curator of international biennials and exhibitions in different parts of Latin America, the United States and Spain. Speaker at theoretical meetings convened by dOCUMENTA 12 (Cairo, Egypt, 2010); Royal College of Art (London, 2009); Independent Curators International, New Museum of Art (New York, 2012). Participant in the symposium The Unknown University (Fundación Jumex, México, 2016); Disruptions- Dilemmas of the image in contemporaneity (Fundación Cisneros, Caracas, 2018); ArtBo (Bogotá, Colombia, 2018). Mobile Curator, exhibition by Regina Galindo (Bicentennial of Independence, MUAC, Mexico, 2011) Coordinator of the symposium The day we became contemporaries (MADC, Costa Rica, 2014). She received the John Simon Guggenheim scholarship for research (2010); Prince Claus Award for her career as a curator and writer (Amsterdam, 2014); research grant of the Fundación Júmex (Mexico, 2017). Founder of Laica Project (2015).

Rosina Cazali
Curadora e investigadora independiente

Realizó estudios de Arte en la Universidad de San Carlos de Guatemala. Directora del Centro Cultural de España en Guatemala de 2003 a 2007. Curadora de bienales internacionales y exposiciones en distintos puntos de Latinoamérica, Estados Unidos y España. Ponente en encuentros teóricos convocados por dOCUMENTA 12 (El Cairo, Egipto, 2010); Royal College of Art (Londres, 2009); Independent Curators International, New Museum of Art (Nueva York, 2012). Participante en el simposio La Universidad desconocida (Fundación Jumex, México, 2016); Disrupciones– Dilemas de la imagen en la contemporaneidad (Fundación Cisneros, Caracas, 2018); ArtBo (Bogotá, Colombia, 2018). Curadora de Móbil, exposición de Regina Galindo (Bicentenario de la Independencia, MUAC, México, 2011) Coordinadora del simposio El día que nos hicimos contemporáneos (MADC, Costa Rica, 2014). Recibió la beca John Simon Guggenheim para investigación(2010); Premio Prince Claus por su trayectoria como curadora y escritora (Amsterdam, 2014); beca de investigación de la Fundación Júmex (México, 2017). Fundadora de Proyecto Laica (2015).

Naama Tsabar
Artist

Acclaimed artist Naama Tsabar creates sensually driven installations, performances, and sculptures that examine the charged spaces and multi sensory zones of nightlife and their associations with notions such as freedom, excess, and escape. Tsabar received her MFA from Columbia University in 2010.  Solo exhibitions and performances of Tsabar have been presented at Solomon R. Guggenheim Museum, NY, Museum of Art and Design (New York), The High Line Art (New York), Kunsthuas Baselland (Switzerland), Palais De Tokyo (Paris), Prospect New Orleans, Tel Aviv Museum of Art, The Herziliya Museum for Contemporary Art in Israel, MARTE-C (El Salvador), CCA Tel Aviv (Israel), Faena Buenos Aires, Frieze Projects New York, Paul Kasmin Gallery (New York), Paramo Gallery (Guadalajara), Dvir Gallery (Israel), Spinello Projects (Miami). Selected group exhibitions featuring Tsabar’s work include Elevation 1049 Gstaad (Switzerland), Goodman Gallery (South Africa), TM Triennale, Hasselt Genk, Belgium, ‘Greater New York’ 2010 at MoMA PS1, Museum Dhondt-Dhaenens (Belgium), The Bucharest Biennale for Young Artists, Hessel Museum of Art at CCS Bard, Casino Luxembourg (Luxembourg), ExtraCity in Antwerp (Belgium).Tsabar’s work has been featured in publications including ArtForum, Art In America, ArtReview, ARTnews, The New York Times, New York Magazine, Frieze, Bomb Magazine, Art Asia Pacific, Wire, and Whitewall, among others.

Naama Tsabar
Artista

La aclamada artista Naama Tsabar crea instalaciones, actuaciones y esculturas sensuales que examinan los espacios cargados y las zonas multisensoriales de la vida nocturna y sus asociaciones con nociones como la libertad, el exceso y el escape. Tsabar realizó una Maestría en Bellas Artes de la Universidad de Columbia en 2010. Exposiciones individuales y performances de Tsabar se presentaron en el Museo Solomon R. Guggenheim, NY, Museo de Arte y Diseño (Nueva York), The High Line Art (Nueva York), Kunsthuas Baselland (Suiza), Palais De Tokyo (París), Prospecto Nueva Orleans, Museo de Arte de Tel Aviv, Museo de Arte Contemporáneo de Herziliya en Israel, MARTE-C (El Salvador), CCA Tel Aviv (Israel), Faena Buenos Aires, Frieze Projects New York, Galería Paul Kasmin (Nueva York) Galería de Páramo (Guadalajara), Galería Dvir (Israel), Proyectos Spinello (Miami). Las exposiciones colectivas seleccionadas que muestran el trabajo de Tsabar incluyen Elevation 1049 Gstaad (Suiza), Goodman Gallery (Sudáfrica), TM Triennale, Hasselt Genk, Bélgica, 'Greater New York' 2010 en el MoMA PS1, Museum Dhondt-Dhaenens (Bélgica), La Bienal de Bucarest para jóvenes artistas, Hessel Museum of Art en CCS Bard, Casino Luxembourg (Luxemburgo), ExtraCity en Amberes (Bélgica). El trabajo de Tsabar ha aparecido en publicaciones como ArtForum, Art In America, ArtReview, ARTnews, The New York Times, New York Magazine, Frieze, Bomb Magazine, Art Asia Pacific, Wire y Whitewall, entre otros.

Miguel A. López
Writer, researcher and Co-Director and Chief Curator of TEOR/éTica, Costa Rica.

His work investigates collaborative dynamics and feminist re-articulations of art and culture in recent decades. He has published in periodicals such as Afterall, Artforum, ramona, E- flux Journal, ArtNexus, Art in America, Manifesta Journal, Art Journal, and The Exhibitionist, among others. In TEOR/éTica he is editor of the book series “Local Writings. Critical Positions from Central America, the Caribbean, and their Diasporas.” He curated “Cecilia Vicuña: Seehearing the Enlightened Failure” at the Witte de With, Rotterdam, 2019, and Museo Universitario de Arte Contemporáneo, MUAC-UNAM, Mexico City, 2020; “Social Energies / Vital Forces. Natalia Iguiñiz: Art, Activism, Feminism (1994-2018)” at the ICPNA, Lima, 2018; “Frágiles. Patricia Belli. Obras 1986-2016” at TEOR/éTica, San José, 2016, and Fundacion Ortiz Gurdian, Managua, 2017; and “Teresa Burga: Structures of Air” (with Agustín Pérez Rubio) at the Museo de Arte Latinoamericano de Buenos Aires, MALBA (2015), among others. Recent books include Ficciones disidentes en la tierra de la misoginia (Pesopluma, 2019), and Robar la historia. Contrarrelatos y prácticas artísticas de oposición (Metales Pesados, 2017). He is co-founder of the independent art space Bisagra, active in Peru since 2014. In 2016 he received the Independent Vision Curatorial Award from Independent Curators International (ICI), New York.

Miguel A. López
Escritor, investigador y Co-Director y Curador en jefe de TEOR/éTica, Costa Rica.

Su trabajo investiga dinámicas colaborativas y rearticulaciones feministas del arte y la cultura en décadas recientes. Sus textos han sido publicados en revistas como Afterall, Artforum, ramona, E-flux Journal, ArtNexus, Art in America, Manifesta Journal, Art Journal, y The Exhibitionist, entre otras. Desde TEOR/éTica es editor de la serie de libros “Escrituras locales. Posiciones críticas desde América Central, el Caribe y sus diásporas”. Ha sido curador de “Cecilia Vicuña: Veroír el fracaso iluminado” en el Witte de With, Rotterdam (2019) y Museo Universitario de Arte Contemporáneo, MUAC-UNAM, Ciudad de México (2020); “Energías sociales / Fuerzas vitales. Natalia Iguiñiz: arte, activismo, feminismo (1994-2018)” en el ICPNA, Lima, 2018; “Frágiles. Patricia Belli. Obras 1986-2016” at TEOR/éTica, San José (2016), y en la Fundación Ortiz Gurdian, Managua (2017); “Teresa Burga. Estructuras de aire” (con Agustín Pérez Rubio) en el Museo de Arte Latinoamericano de Buenos Aires - MALBA (2015); entre otros. Entre sus libros recientes destacan Ficciones disidentes en la tierra de la misoginia (Pesopluma, 2019) y Robar la historia. Contrarrelatos y prácticas artísticas de oposición (Metales Pesados, 2017). Es cofundador de Bisagra, un espacio independiente activo en Lima desde 2014. En 2016 le fue otorgado el Independent Vision Curatorial Award del Independent Curators International (ICI), Nueva York.